VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY Autoservis GTAuta – Tomáš Duraj, IČO 763 26 063 www.gtauta.cz
OBSAH
- Úvodní ustanovení
- Přijetí vozidla a vznik smlouvy
- Diagnostika a určení závady
- Průběh opravy
- Změna ceny v důsledku obtížnosti opravy
- Opravy dle požadavku zákazníka bez diagnostiky
- Repasované a použité díly
- Záruka, odpovědnost a reklamace
- Karosářské opravy a antikorozní ošetření
- Náhradní vozidlo, zapůjčení vybavení a prostor servisu
- Předání vozidla mimo pracovní dobu
- Parkovné, skladné a nevyzvednutá vozidla
- Testovací jízdy a bezpečnostní opatření
- Odpovědnost za škody, přírodní živly a třetí osoby
- Řešení reklamací a znalecké posudky
- Výjezdové a asistenční služby
- Ochrana osobních údajů (GDPR)
- Mimosoudní řešení sporů (ADR)
- Závěrečná ustanovení
I. Úvodní ustanovení
- Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) vydává společnost GTAuta – Tomáš Duraj, IČO 763 26 063, která provozuje autoservis na adrese Janov 121, Kočov 348 15 (dále jen „servis“).
- Tyto VOP upravují práva a povinnosti smluvních stran při poskytování servisních, diagnostických a dalších souvisejících služeb zákazníkům. Tyto podmínky jsou závazné pro všechny smlouvy o dílo uzavřené mezi servisem a zákazníkem, pokud se strany výslovně nedohodly jinak.
- Ustanovení těchto podmínek jsou nedílnou součástí každé zakázky, kterou zákazník potvrzuje podpisem zakázkového listu, písemně, elektronicky nebo jiným prokazatelným způsobem.
- Komunikace mezi servisem a zákazníkem může probíhat i elektronicky (e-mailem, SMS, prostřednictvím sociálních sítí nebo online formulářů servisu).
II. Přijetí vozidla a vznik smlouvy
- Při převzetí vozidla je sepsán zakázkový list s popisem závady, požadovaných prací, stavem vozidla a orientační cenou.
- Zakázkový list slouží jako potvrzení uzavření smlouvy o dílo mezi zákazníkem a servisem.
- Pokud zákazník vozidlo zanechá v prostorách servisu mimo pracovní dobu bez osobního předání, má se za to, že uzavírá smlouvu o dílo v okamžiku převzetí vozidla servisem.
- Servis v takovém případě pořizuje fotodokumentaci o stavu vozidla při převzetí.
- Zákazník bere na vědomí, že bez podpisu zakázkového listu nemusí být uvedeny všechny viditelné vady vozidla.
III. Diagnostika a určení závady
- Není-li možné při přijetí přesně určit závadu, provede servis diagnostiku nebo rozborku v nezbytném rozsahu.
- Diagnostika je zpoplatněna dle platného ceníku, i když zákazník následnou opravu odmítne.
- Pokud se v průběhu diagnostiky zjistí nutnost dalších prací, bude zákazník informován o orientační ceně opravy.
- Zákazník bere na vědomí, že demontáž některých částí vozidla může být nevratná.
IV. Průběh opravy
- Servis provádí opravu dle odborných standardů.
- Servis může opravu přerušit nebo ukončit, pokud:
- zjistí, že je technicky neproveditelná,
- vyžaduje speciální vybavení, kterým servis nedisponuje,
- by její dokončení mohlo ohrozit bezpečnost nebo způsobit škodu.
- O přerušení nebo ukončení opravy je zákazník informován.
- Náklady na práce provedené do okamžiku přerušení hradí zákazník.
V. Změna ceny v důsledku obtížnosti opravy
- Ceny uvedené v zakázkovém listu jsou orientační a vycházejí z běžné časové náročnosti za standardních podmínek.
- Pokud se ukáže, že oprava je složitější (např. zarezlé nebo zatuhlé díly, špatná přístupnost, neodborné předchozí opravy), je servis oprávněn cenu přiměřeně navýšit.
- Pokud navýšení přesáhne 30 % původní ceny, servis zákazníka informuje a pokračuje po jeho souhlasu.
- Do 30 % se má za to, že zákazník s navýšením ceny souhlasí podpisem zakázkového listu.
VI. Opravy dle požadavku zákazníka bez diagnostiky
- Na výslovnou žádost zákazníka může servis provést opravu bez předchozí diagnostiky.
- V takovém případě servis neodpovídá za odstranění veškerých závad, které nebyly diagnostikovány.
- Pokud se v průběhu opravy zjistí další závady, budou řešeny po dohodě se zákazníkem.
VII. Repasované a použité díly
- Servis může po dohodě se zákazníkem použít repasované nebo použité náhradní díly.
- Na repasované nebo použité díly se může vztahovat kratší záruka než na nové díly; zákazník je o tom předem informován.
VIII. Záruka, odpovědnost a reklamace
- Servis poskytuje záruku na provedené práce dle platných právních předpisů a vnitřních pravidel servisu.
- Záruka se nevztahuje na závady vzniklé běžným opotřebením, neodborným zásahem, zanedbáním údržby nebo v důsledku závad na dílech, které nebyly součástí opravy.
- Reklamaci je nutné uplatnit bez zbytečného odkladu po zjištění vady.
- Po dohodě se zákazníkem může servis odstranit reklamovanou závadu v přiměřené lhůtě.
IX. Karosářské opravy a antikorozní ošetření
- Rozsah karosářských oprav a ochrany proti korozi je stanoven v zakázkovém listu.
- Na karosářské a antikorozní práce se vztahují specifické záruční podmínky uvedené v předávacím protokolu.
X. Náhradní vozidlo, zapůjčení vybavení a prostor servisu
- Servis může poskytnout náhradní vozidlo nebo zapůjčit vybavení dle aktuálních možností a ceníku.
- Za zapůjčené věci nese zákazník odpovědnost a je povinen je vrátit v nepoškozeném stavu.
XI. Předání vozidla mimo pracovní dobu
- Vozidlo může být po dohodě předáno mimo pracovní dobu, a to za podmínek stanovených servisem.
- Servis v takovém případě může vyžadovat dodatečné informace nebo součinnost zákazníka při předání.
XII. Parkovné, skladné a nevyzvednutá vozidla
- Po dokončení opravy je zákazník povinen vozidlo převzít v dohodnutém termínu.
- Při prodlení s vyzvednutím může být účtováno parkovné/skladné dle ceníku.
- V případě dlouhodobě nevyzvednutého vozidla bude postupováno v souladu s právními předpisy.
XIII. Testovací jízdy a bezpečnostní opatření
- Servis je oprávněn provést přiměřené testovací jízdy za účelem ověření stavu a funkčnosti vozidla.
- Zákazník souhlasí s provedením testovacích jízd v nezbytném rozsahu.
XIV. Odpovědnost za škody, přírodní živly a třetí osoby
- Servis odpovídá za škody vzniklé na vozidle po dobu, kdy je u servisu, s výjimkou okolností vylučujících odpovědnost (vyšší moc, zásah třetí osoby apod.).
- V případě vzniku škody je postupováno dle vnitřních předpisů a právních předpisů ČR.
XV. Řešení reklamací a znalecké posudky
- V případě sporu je možné vyžádat nezávislý znalecký posudek.
- Náklady na posudek nese strana, jejíž tvrzení se ukáže jako nedůvodné, jinak dle dohody.
XVI. Výjezdové a asistenční služby
- Servis poskytuje po dohodě výjezdové a asistenční zásahy.
- Výjezdy jsou účtovány podle aktuálního ceníku za km/čas a povahu zásahu.
- V případě zásahu kratšího než 1 hodina se účtuje minimální sazba odpovídající jedné hodině práce.
XVII. Ochrana osobních údajů (GDPR)
- Servis zpracovává osobní údaje zákazníků výhradně pro účely plnění smluv a evidence zakázek.
- Údaje nejsou poskytovány třetím osobám, s výjimkou zákonných povinností.
- Zákazník má právo nahlížet do svých údajů a žádat jejich výmaz.
- Zpracování osobních údajů probíhá na základě plnění smlouvy, oprávněného zájmu a zákonných povinností servisu.
XVIII. Mimosoudní řešení sporů (ADR)
- V případě sporu má zákazník možnost obrátit se na Českou obchodní inspekci jako subjekt mimosoudního řešení sporů.
XIX. Závěrečná ustanovení
- Právní vztahy mezi servisem a zákazníkem se řídí právem České republiky.
- Tyto obchodní podmínky jsou zákazníkům k dispozici v prostorách servisu GTAuta a na webu.
- Servis je oprávněn tyto VOP kdykoliv měnit nebo doplňovat.
- Tyto podmínky nabývají účinnosti dnem 8. října 2025.