VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY Autoservis GTAuta – Tomáš Duraj, IČO 763 26 063 www.gtauta.cz

OBSAH

  1. Úvodní ustanovení
  2. Přijetí vozidla a vznik smlouvy
  3. Diagnostika a určení závady
  4. Průběh opravy
  5. Změna ceny v důsledku obtížnosti opravy
  6. Opravy dle požadavku zákazníka bez diagnostiky
  7. Repasované a použité díly
  8. Záruka, odpovědnost a reklamace
  9. Karosářské opravy a antikorozní ošetření
  10. Náhradní vozidlo, zapůjčení vybavení a prostor servisu
  11. Předání vozidla mimo pracovní dobu
  12. Parkovné, skladné a nevyzvednutá vozidla
  13. Testovací jízdy a bezpečnostní opatření
  14. Odpovědnost za škody, přírodní živly a třetí osoby
  15. Řešení reklamací a znalecké posudky
  16. Výjezdové a asistenční služby
  17. Ochrana osobních údajů (GDPR)
  18. Mimosoudní řešení sporů (ADR)
  19. Závěrečná ustanovení

I. Úvodní ustanovení

  1. Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) vydává společnost GTAuta – Tomáš Duraj, IČO 763 26 063, která provozuje autoservis na adrese Janov 121, Kočov 348 15 (dále jen „servis“).
  2. Tyto VOP upravují práva a povinnosti smluvních stran při poskytování servisních, diagnostických a dalších souvisejících služeb zákazníkům. Tyto podmínky jsou závazné pro všechny smlouvy o dílo uzavřené mezi servisem a zákazníkem, pokud se strany výslovně nedohodly jinak.
  3. Ustanovení těchto podmínek jsou nedílnou součástí každé zakázky, kterou zákazník potvrzuje podpisem zakázkového listu, písemně, elektronicky nebo jiným prokazatelným způsobem.
  4. Komunikace mezi servisem a zákazníkem může probíhat i elektronicky (e-mailem, SMS, prostřednictvím sociálních sítí nebo online formulářů servisu).

II. Přijetí vozidla a vznik smlouvy

  1. Při převzetí vozidla je sepsán zakázkový list s popisem závady, požadovaných prací, stavem vozidla a orientační cenou.
  2. Zakázkový list slouží jako potvrzení uzavření smlouvy o dílo mezi zákazníkem a servisem.
  3. Pokud zákazník vozidlo zanechá v prostorách servisu mimo pracovní dobu bez osobního předání, má se za to, že uzavírá smlouvu o dílo v okamžiku převzetí vozidla servisem.
  4. Servis v takovém případě pořizuje fotodokumentaci o stavu vozidla při převzetí.
  5. Zákazník bere na vědomí, že bez podpisu zakázkového listu nemusí být uvedeny všechny viditelné vady vozidla.

III. Diagnostika a určení závady

  1. Není-li možné při přijetí přesně určit závadu, provede servis diagnostiku nebo rozborku v nezbytném rozsahu.
  2. Diagnostika je zpoplatněna dle platného ceníku, i když zákazník následnou opravu odmítne.
  3. Pokud se v průběhu diagnostiky zjistí nutnost dalších prací, bude zákazník informován o orientační ceně opravy.
  4. Zákazník bere na vědomí, že demontáž některých částí vozidla může být nevratná.

IV. Průběh opravy

  1. Servis provádí opravu dle odborných standardů.
  2. Servis může opravu přerušit nebo ukončit, pokud:
    • zjistí, že je technicky neproveditelná,
    • vyžaduje speciální vybavení, kterým servis nedisponuje,
    • by její dokončení mohlo ohrozit bezpečnost nebo způsobit škodu.
  3. O přerušení nebo ukončení opravy je zákazník informován.
  4. Náklady na práce provedené do okamžiku přerušení hradí zákazník.

V. Změna ceny v důsledku obtížnosti opravy

  1. Ceny uvedené v zakázkovém listu jsou orientační a vycházejí z běžné časové náročnosti za standardních podmínek.
  2. Pokud se ukáže, že oprava je složitější (např. zarezlé nebo zatuhlé díly, špatná přístupnost, neodborné předchozí opravy), je servis oprávněn cenu přiměřeně navýšit.
  3. Pokud navýšení přesáhne 30 % původní ceny, servis zákazníka informuje a pokračuje po jeho souhlasu.
  4. Do 30 % se má za to, že zákazník s navýšením ceny souhlasí podpisem zakázkového listu.

VI. Opravy dle požadavku zákazníka bez diagnostiky

  1. Na výslovnou žádost zákazníka může servis provést opravu bez předchozí diagnostiky.
  2. V takovém případě servis neodpovídá za odstranění veškerých závad, které nebyly diagnostikovány.
  3. Pokud se v průběhu opravy zjistí další závady, budou řešeny po dohodě se zákazníkem.

VII. Repasované a použité díly

  1. Servis může po dohodě se zákazníkem použít repasované nebo použité náhradní díly.
  2. Na repasované nebo použité díly se může vztahovat kratší záruka než na nové díly; zákazník je o tom předem informován.

VIII. Záruka, odpovědnost a reklamace

  1. Servis poskytuje záruku na provedené práce dle platných právních předpisů a vnitřních pravidel servisu.
  2. Záruka se nevztahuje na závady vzniklé běžným opotřebením, neodborným zásahem, zanedbáním údržby nebo v důsledku závad na dílech, které nebyly součástí opravy.
  3. Reklamaci je nutné uplatnit bez zbytečného odkladu po zjištění vady.
  4. Po dohodě se zákazníkem může servis odstranit reklamovanou závadu v přiměřené lhůtě.

IX. Karosářské opravy a antikorozní ošetření

  1. Rozsah karosářských oprav a ochrany proti korozi je stanoven v zakázkovém listu.
  2. Na karosářské a antikorozní práce se vztahují specifické záruční podmínky uvedené v předávacím protokolu.

X. Náhradní vozidlo, zapůjčení vybavení a prostor servisu

  1. Servis může poskytnout náhradní vozidlo nebo zapůjčit vybavení dle aktuálních možností a ceníku.
  2. Za zapůjčené věci nese zákazník odpovědnost a je povinen je vrátit v nepoškozeném stavu.

XI. Předání vozidla mimo pracovní dobu

  1. Vozidlo může být po dohodě předáno mimo pracovní dobu, a to za podmínek stanovených servisem.
  2. Servis v takovém případě může vyžadovat dodatečné informace nebo součinnost zákazníka při předání.

XII. Parkovné, skladné a nevyzvednutá vozidla

  1. Po dokončení opravy je zákazník povinen vozidlo převzít v dohodnutém termínu.
  2. Při prodlení s vyzvednutím může být účtováno parkovné/skladné dle ceníku.
  3. V případě dlouhodobě nevyzvednutého vozidla bude postupováno v souladu s právními předpisy.

XIII. Testovací jízdy a bezpečnostní opatření

  1. Servis je oprávněn provést přiměřené testovací jízdy za účelem ověření stavu a funkčnosti vozidla.
  2. Zákazník souhlasí s provedením testovacích jízd v nezbytném rozsahu.

XIV. Odpovědnost za škody, přírodní živly a třetí osoby

  1. Servis odpovídá za škody vzniklé na vozidle po dobu, kdy je u servisu, s výjimkou okolností vylučujících odpovědnost (vyšší moc, zásah třetí osoby apod.).
  2. V případě vzniku škody je postupováno dle vnitřních předpisů a právních předpisů ČR.

XV. Řešení reklamací a znalecké posudky

  1. V případě sporu je možné vyžádat nezávislý znalecký posudek.
  2. Náklady na posudek nese strana, jejíž tvrzení se ukáže jako nedůvodné, jinak dle dohody.

XVI. Výjezdové a asistenční služby

  1. Servis poskytuje po dohodě výjezdové a asistenční zásahy.
  2. Výjezdy jsou účtovány podle aktuálního ceníku za km/čas a povahu zásahu.
  3. V případě zásahu kratšího než 1 hodina se účtuje minimální sazba odpovídající jedné hodině práce.

XVII. Ochrana osobních údajů (GDPR)

  1. Servis zpracovává osobní údaje zákazníků výhradně pro účely plnění smluv a evidence zakázek.
  2. Údaje nejsou poskytovány třetím osobám, s výjimkou zákonných povinností.
  3. Zákazník má právo nahlížet do svých údajů a žádat jejich výmaz.
  4. Zpracování osobních údajů probíhá na základě plnění smlouvy, oprávněného zájmu a zákonných povinností servisu.

XVIII. Mimosoudní řešení sporů (ADR)

  1. V případě sporu má zákazník možnost obrátit se na Českou obchodní inspekci jako subjekt mimosoudního řešení sporů.

XIX. Závěrečná ustanovení

  1. Právní vztahy mezi servisem a zákazníkem se řídí právem České republiky.
  2. Tyto obchodní podmínky jsou zákazníkům k dispozici v prostorách servisu GTAuta a na webu.
  3. Servis je oprávněn tyto VOP kdykoliv měnit nebo doplňovat.
  4. Tyto podmínky nabývají účinnosti dnem 8. října 2025.